Postponed!!! Rope Flow Meditation ROMA


   Unter Tango
   MONDRIAN SUITE - Guarda la piantina via dei Piceni 41/43 - Roma




Postponed!!! Rope Flow Meditation ROMA

[Il workshop sarà insegnato in inglese. Leggi la descrizione italiana qui sotto.]

!!!the workshop won't take place in March, Ill update as soon as I have a confirmation when the next possible date is!!!

Surrender to the magic of the rope.

In a very simple introduction to the basics of bondage, you will learn to tie a safe and easy knot and how to bring yourself and your partner into a meditative state while exploring what is possible with a single rope and just one knot.

I came up with the term ROPE FLOW MEDITATION to describe my approach, which is influenced by my experience as a queer tango dancer/teacher and bodyworker.
I see it as an alternative way of working with rope outside the stereotypes of BDSM.

It is a very slow practice with a strong focus on body awareness and consent. The goal of rope flow meditation is to root you in the present moment, ground your body and switch off your mind for a short while.

No previous knowledge is necessary.


The workshop fee is 30 EUR.



You will switch roles during the workshop to give and receive sessions.

Since the number of participants is limited to 20, please register by private message. You may register as a single person.

Ropes will be provided for everybody, but you may bring your own, if you want to.

Please wear light and comfortable clothes, so you can move freely. A small snack and something to drink would be nice to bring for the break.

[Translated with a machine, please forgive any mistakes.]

Arrendetevi alla magia della corda.

In una semplice introduzione alle basi di Bondage, imparerete a legare un nodo sicuro e facile e come portare se stessi e il vostro partner in uno stato meditativo, mentre esplorare ciò che è possibile con una sola corda e un solo nodo.

Mi si avvicinò con il termine ROPE FLOW MEDITATION per descrivere il mio approccio, che è influenzato dalla mia esperienza come un ballerino/insegnante di Queer Tango e un massagiatore.

Lo vedo come un modo alternativo di lavorare con la corda al di fuori degli stereotipi di BDSM.

Si tratta di una pratica molto lenta con un forte accento sulla consapevolezza del corpo e il consenso. L'obiettivo di ROPE FLOW MEDITATION è quello di radicare nel momento presente, a terra il tuo corpo e spegnere la mente per un breve periodo.

Nessuna conoscenza precedente è necessaria.


Il costo del workshop è di 30 EUR.


Potrai cambiare i ruoli durante il workshop per dare e ricevere sessioni.

Poiché il numero di partecipanti è limitato a 20, si prega di registrarsi per messaggio privato. È possibile registrarsi come singola persona.

Corde saranno forniti per tutti, ma si può portare il proprio, se si vuole.

Si prega di indossare abiti leggeri e comodi, in modo da poter muoversi liberamente. Un piccolo spuntino e qualcosa da bere sarebbe bello portare per la pausa.